sobota 13. září 2008

Cikháj 2008

Týden jsem teď strávil na Cikháji - penzionu Masarykovy univerzity. Docentu Bochníčkovi se povedla náramná akce a já jsem moc rád, že jsem mohl být součástí. V nádherném okolí Cikháje, který se nachází asi 10 km od Žďáru nad Sázavou, se konaly přednášky o enerii, energetice a o všem s tímto spojené. Zajímavé přednášky se střídaly s odpočinkovými akcemi pořádanými Svenem, Aňou a Luckou.


Nádherné okolí v nádherném světle


Nádherné okolí v nádherném světle s fotografem (ne tak pěkné, jako minulá fotka, ale pro mé ego ;) )


Clona 4,0 ze vzdálenosti asi 40 centimetrů, odbarveno na BW... makro s máznutými vzdálenými částmi :-)


Jednu noc jsme se pokusili sestrojit a následně vypustit balóny z papíru poháněné kartonem napuštěným lampovým olejem...

V tu noc byla ovšem pěkná zima, proto jsme za zahřívali nad zbytky balónů, které nevzlétli a chytly hned na startu.


Mým úkolem bylo převážně pozorovat krásnou noční oblohu a být průvodcem pro ty, které to zajímalo, což se mi povedlo ve dvou nocích ze tří, což beru jako veliké plus. Mám udělány i fotky v RAW formátu, včetně darků, pro zájemce o fotometrii nebe. První je 'náladovka', druhá pak foto 'cistoty' nebe. Mléčná dráha úplně pálila do očí. Prostě super!


Docent Bochníček byl hlavou, tělem a duší velké části projektu. Ještě jednou mu patří můj dík.

Žádné komentáře: