úterý 17. února 2009

Přehrávač dle mého gusta

Mandriva přišla ve své podzimní verzi s KDE4 místo KDE3 jako defaultním prostředím. Můj názor na KDE4 byl a je takový, že možná to bude časem dobre prostředí. Ale nasadit KDE4.1 bylo chybou. Tak jako tak jsem nakonec zustal u Xfce4. Jedine, co mi chybelo, byl kvalitní hudební přehrávač. Měl jsem ale plno požadavků, které musel splnit:

  • Nesmí to být WinAmp-like (XMMS, audacious). Nelíbí se mi jejich ovládání

  • Musí to podporovat (a musí fungovat) last.fm

  • Musí mít ergonomické ovládání

  • Musí být ovladatelný multimediální klávesnicí

  • Musí umět seekovat (posun o pár vteřin vpřed/vzad...)


Tohle všechno umí spousta přehrávačů, leč měl jsem ještě jednu podmínku a to, že nechci, aby bylo nutností tvořit nějakou knihovnu. Je mnoho různých přehrávačů a i mnoho jsem jich vyzkoušel a osahal. Žádný mi až do včerejšku nesedl tak, jako starý amarok. Až do včerejšku. Více-méně náhodou jsem narazil na program exaile.
Moc a moc doporucuji, aspon vyzkouset...

Žádné komentáře: