sobota 27. září 2008

Skvoš, BCM43xx, Čaj a to všechno v patek

Nedávno jsem v televizi viděl děsný 'dokument' o zábavě v pátek. Parta sotva-středoškoláků šla v pátek uvolnit stres, coz je v dnešní době velice oblíbené - myslím uvolňování stresu. Nevím, co mají tito lidé za stres, ale nechť. Já mám pátky rád. Asi jako každý. Tento byl navíc pro mě velice podařený. Odevzdal jsem dvě úlohy do teoretické mechaniky (viz. příslušná stránka na monoceru).


Ale hlavně jsem po asi dvou letech zkusil rozchodit integrovanou wifi, co mám v počítači. Firma BroadCom, co vyrábí řídící chip, neuvolnila ovladač, proto se vše zkouší přes reversibilní inženýrství. Po dlouhé době byly ovladače zařazeny i do kernelu, přesto ovšem wifi pořádně nefungovalo. Moc mě to ovšem netrápilo, protože jsem měl externí kartu s ovladači od RaLink, které byly OK. Až do posledního jádra (zkoušeno Ubuntu, Mandriva, Fedora9, takže nejspíše problém přímo ve vanila-kernel) vše běželo dobře; nyní ale zlobí. Rozhodl jsem se tedy, že zkusím rozběhat vestavěnou bcm43. Přes ndiswrapper se tomu moc nechtělo ale našel jsem příjemnou utilitku jménem bcm43xx-fwcutter. Po předhození INF a SYS souborů vyextrahoval firmware ( celkem 11 *.fw souborů). Po překopírování do /lib/firmware a opětovném nahození celé wifi funguje a zatím jsem nenarazil na problém. Uvidím časem.

Žádné komentáře: