pátek 6. března 2009

Hrátky s prsty

To, že mám nový počítač jsem již psal. Má spoustu zajímavých fičurek. Jednou z nich je i čtečka otisků prstů k ověření. Wau, rekl jsem si, to bych mohl rozchodit. Pod vlivem středeční přednášky o PAMu, tedy o linuxovém systému pro ověření, jsem si řekl, že to tam zkusim nějak dostat. A taky se nakonec povedlo. Takže jak na to? Prvně nainstalovat tyto balíčky:

* fprintd-pam
* libfprint0
* thinkfinger
* libthinkfinger0


Do /etc/pam.d/system-auth dopište na začátek silně vyznačený řádek (kurzivou jsou původní, aby bylo vidět):
#%PAM-1.0
auth sufficient pam_thinkfinger.so
auth required pam_env.so
auth sufficient pam_tcb.so shadow fork nullok prefix=$2a$ count=8
auth [default=done] pam_ccreds.so action=validate use_first_pass
auth [default=done] pam_ccreds.so action=store
auth [default=bad] pam_ccreds.so action=update
auth required pam_deny.so


Druhý krok je načtení modulu uinput příkazem
[root@Dolphin petos]# modprobe uinput

Uživatelé /roota nevyjímaje/ je třeba spustit ještě příkaz pam_fprint_enroll a třikrát přejet stejným prstem přes čtečku prstů.




Edit: Po čase jsem zjistil, že se změnil příkaz a pro sken prstů je místo pam_fprint_enroll použit fprintd-enroll...

Žádné komentáře: