pondělí 2. března 2009

Xfce 4.6

V pátek o půlnoci (chvilku po té naší) vyšlo oficiálně nové Xfce ve verzi 4.6. Používám jej od MandrivaLinuxu 2009, kdy MDV (de facto naproto) opustila KDE3 a začala na svých uživatelích testovat nedodělek jménem KDE4.1.
Vytvořil jsem, udržoval a nakonec uzavřel repozitář pro MandrivaLinux s KDE4.2, které bylo již opravdu použitelné, leč na můj vkus trochu moc náročné. Na svém hlavním počítači (Lenovo R61) bych to sice v pohodě 'utáhnul', ale Xfce se mi již natolik vžilo pod kůži, že se jej jen tak nevzdám :-) Rozhodně ne pro drobnost, jako je pěknější vykreslování lišty či pomalejší start systému.
Po zkušenostech s balením roztodivného software jsem se pustil i do Xfce 4.6. V průběhu pátečního odpoledne jsem měl hotovo a večer jsem uveřejnil svůj repozitář pro MDV 2009 s Xfce4.6. Od pátku na něm taky pracuji a jsem více než spokojen.
Veškeré nastavení (až na klávesovou zkratku pro přesun okna) se zachovalo a přeneslo, z čehož jsem moc nadšen.


Nahoře mám postupně z leva: poznámky, ikony všech spuštěných aplikací na všech plochách, pak dost místa, ovládání zvuku, monitory sítě a výkonu procesoru a teploty. Nakonec oznamovací oblast. Spodní lišta je jednodušší: Náhledy 5 ploch, na aktualni ploše spuštěné aplikace.

Nové Xfce4.6 je znatelně rychlejší. Další změny jsou v přepracování centra nastavení (xfce4-settings-manager).

V levo nahore: nastaveni na monitor, pocita i s vice monitory. V levo dole je Nastavení Xfce. V pravo v pozadí je nastavení pozadí plochy. A nakonec v pravo v popředí je nastavení písma v Xfce.

Je přepracováno centrum napájení (xfce4-powersave) schopný uspat notes pri nízké baterii, při provozu na baterku škrtit procesor, zatímco při provozu ze sítě jej pustí 'naplno'. Moc se mi líbí zvláště proto, že nový notes umí pracovat i tehdy, odpojím-li jej od sítě.


Nová je taky aplikace pro ovládání zvuku, nově přepracovaný okenní manager, schopný libovolné okno přepnout do full-screen, i když to sama aplikace nativne nepodporuje. Vše, týkající se nastavení Xfce se od této chvíle dá opravit z konzole, což se hodí mimo jiné i při pádu X.org serveru. Co dodat? Dořeším, jak z klávesnice šoupat s okny a je to naprosto dokonalé.

Žádné komentáře: